"Enjoy reading" czyli I edycja międzyszkolnego konkursu czytelniczego w języku angielskim.
29 maja 2018 roku w Zespole Szkolno - Przedszkolnym we Frydmanie odbyła się pierwsza edycja konkursu czytelniczego ,,Enjoy reading". Aż 31 uczniów z sześciu pobliskich szkół wraz z opiekunkami przybyło do frydmańskiej placówki, aby pochwalić się umiejętnościami i niemałą wiedzą z języka angielskiego.
Na podekscytowanych szósto i siódmoklasistów czekał niełatwy test, w którym uzyskać można było 100 punktów. Uczestnicy na dwa miesiące przed konkursem otrzymali do przeczytania dwa teksty. W tym roku był to jeden rozdział ,,Olivera Twista" Charlesa Dickensa oraz arcyciekawy artykuł prasowy dotyczący języka ciała. Oba teksty dostarczyły cennych i ciekawych informacji. Nastolatkowie poznali historię Olivera oraz skomplikowane znaczenie gestów z całego świata. Oprócz tego uczniowie musieli wykazać się znajomością angielskich słówek i ich polskich odpowiedników.
Po skończonej części pisemnej konkursu, opiekunki zajęły się sprawdzaniem prac, a wymęczeni uczestnicy udali się na poczęstunek. Zważywszy na liczbę uczestników i wysoki poziom prezentowanych umiejętności na ogłoszenie wyników trzeba było odrobinę poczekać. Z niesamowitą przyjemnością nauczycielkom przyszło ogłosić wyniki.
A prezentowały się one następująco:
1 miejsce: Aleksandra Stanek – SP Łapsze Niżne – 78 pkt.
2 miejsce: Julia Milaniak – SP Frydman – 69 pkt.
3 miejsce: Michael Kubasek – SP Kacwin – 68 pkt.
Wyróżnienia: Bartłomiej Budz- SP Trybsz – 65,5 pkt.
Maria Piwowarczyk – SP Kacwin – 65 pkt.
Gabriela Stanek – SP Łapsze Niżne- 63 pkt.
Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz zakładki a zwycięzcy i wyróżnieni nagrody. Zarówno zwycięzcom jak i wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.
Oczywiście, konkurs nie mógłby się odbyć, gdyby nie pomysł uczącej we frydmańskiej szkole nauczycielki języka angielskiego pani Eweliny Jagieły oraz jej wielkiego zapału do zrealizowania pomysłu. Serdecznie podziękowania należą się również miejscowym gimnazjalistom , którzy pomagali w organizacji i przebiegu wydarzenia. Zostaje jeszcze tylko jedno: zaprosić wszystkich zainteresowanych na kolejne edycje. See you next year!
Marta Jurgowska